Kalendarium
grudzień 2024 | ||||||
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Newsletter
Aby orzymywać newsletter podaj swój adres e-mail.
Program Promocji Branży Gier Video » E3, Los Angeles, USA2013-06-12
11 – 13 czerwca 2013 – Targi Electronic Entertainment Expo, Los Angeles, USA
Rekordowo liczna reprezentacja polskiego gamedevu przybyła na Targi E3 2013, by - zgodnie z mottem wydarzenia - dowiedzieć sięWhat's next now. Liczni przedstawiciele naszej rodzimej elektronicznej rozrywki w ramach Programu Promocji Branży Gier Wideo współtworzyli polskie stoisko, które stanowiło nie tylko platformę spotkań biznesowych z partnerami z rozmaitych zakątków świata, ale też umożliwiło zwiedzającym gamerom wypróbowania polskich gier (m.in. Call of Juarez: Gunslinger, DeadFall czy Sniper 2).
Warto podkreślić, że polskie stoisko gier wideo było jednym z trzech stoisk narodowych na tegorocznym E3. Stworzenie swoistej "polskiej wyspy" przyciągnęło rzeszę zwiedzających zainteresowanych grami ze Środkowo-Wschodnej Europy. Zapowiedzi nadchodzących gier oraz nieemitowane wcześniej trailery sprawiły, że ludzie z całego świata chętnie przebywali na stoisku, dyskutując z polskimi przedsiębiorcami o branżowych trendach i polskich produkcjach.
Wśród firm współtworzących polskie stoisko znalazły się Impakt, Solpeo, The Farm 51, Fuero Games, Artifex Mundi, Gry Online, Game Technologies, Synergy IT, GVT oraz Cukeriada. Różnorodność firm spowodowała, że zwiedzający mogli zapoznać się zarówno z interaktywnymi grami na konsole, grami na urządzenia mobilne, komputery osobiste czy media społecznościowe, jak i z hardwarem dla graczy.
Warto dodać, że obecność rodzimych firm na Targach E3 to jednak nie tylko wspomniana "polska wyspa". Wśród wystawców nie mogło zabraknąć liderów rynku takich jak CI Games, promującego Snipera 2, Techlandu, który zaprezentował swoje najnowsze projekty (Dying Light, COJ: Gunslinger, Hellraid) czy CD Projekt z oczekiwanym przez fanów Wiedźminem 3 i nadchodzącym Cyberpunk.
Targi E3 to największe na świecie wydarzenie dotyczące gier wideo oraz prezentacja szerokiego wachlarza produktów z nimi związanych. Pokaz jest własnością Entertainment Software Association, które zrzesza podmioty działające w służbie biznesu. Electronic Entertainment Expo to istna parada, na której zwiedzający mogą podziwiać produkty światowego gamingu od interaktywnych gier na konsole poprzez gry na urządzenia mobilne aż do komputerów osobistych, internetu i mediów społecznościowych.
E3 corocznie przyciąga dziesiątki tysięcy profesjonalistów i użytkowników, którzy pragną przeżyć podróż w przyszłość interaktywnej rozrywki. Obecność na targach najbardziej wpływowych decydentów z branży oraz przedstawicieli najbardziej innowacyjnych firm sprzyja nawiązywaniu kontaktów biznesowych oraz współpracy z markami o zasięgu światowym.
Swoją wizytą stoisko polskiej branży gier uświetniła także Pani Konsul Joanna Kozińska-Frybes. Krótka wizyta zaowocowała wymianą kontaktów i pomysłem wzajemnego wsparcia: Konsulat Generalny w Los Angeles zaproponował promowanie polskich gier w Stanach Zjednoczonych a polscy przedsiębiorcy zapewnili, że będą promować Polskę wysokiej jakości produkcjami.